המועצה > חינוך והסברה > פרויקט צרכנות נבונה בגליל > טיפים

טיפים בנושא שירותי תיירות

על מנת שתוכלו ליהנות מהנסיעה המתוכננת, להלן כמה עצות:


• אל תסמכו על הבטחות בע"פ. תעדו הבטחות בכתב, כמו: הזמנת אוכל כשר, שירות רפואי, מזגן, גישה לנכים ועוד.


• הימנעו מחתימה על הזמנה/טופס שבה רשאי סוכן הנסיעות לשנות באופן חד צדדי פרט בהזמנה (למשל את בית המלון).


• דרשו טופס גילוי נאות שבו יפורטו כל פרטי חבילת הנופש, ואשרו את העסקה רק לאחר קריאתו. בטיולים מאורגנים בדקו את מסלולי הטיול וודאו אם ה"אקסטרות", כגון סיורים, כניסות לאתרים ומוזיאונים, כלולים במחיר.


• תעדו את הפרסום באתר האינטרנט שממנו הוזמנה החופשה. אם העסקה טלפונית, תעדו את השיחה.


• רכשו ביטוח נוסעים סמוך ככל האפשר לרכישת הכרטיס. הפעילו אותו מוקדם ככל האפשר. ודאו קיומו של כיסוי בהתאם למטרת הנסיעה (ספורט אתגרי, סקי וכו'). דווחו על מצבים וצרכים מיוחדים גם לסוכן הנסיעות וגם לחברת הביטוח, כגון: הריון, מחלה וכו'.


• בררו צרכים ודרישות מיוחדות במדינת היעד (רישיונות, אשרות, חיסונים וכו').


• אם אתם מתכוונים לשכור רכב, וודאו שיש בידכם רישיון נהיגה התקף במדינת היעד, ורכשו ביטוח בארץ או במדינת היעד.

ביטול עסקת תיירות:


• עסקאות שנעשו בטלפון או באמצעות האינטרנט (מכר מרחוק) ניתנות לביטול תוך 14 יום ממועד ביצוע העסקה, ובתנאי שמועד הביטול הוא לפחות 7 ימים שאינם ימי מנוחה מהיום שבו השירות אמור להינתן.


• עסקאות שנעשו פנים אל פנים ניתנות לביטול תוך 14 יום ממועד ביצוע העסקה, ובתנאי שמועד הביטול הוא לפחות 14 ימים שאינם ימי מנוחה מהמועד שבו השירות אמור להינתן.